torsdag 27 augusti 2009

Torsdag

Bild: niotillfem
Det blev en bra dag idag trots allt. Vaknade och var pangförkyld, men gick till skolan i alla fall. Hade psykologi. Det är så galet intressant så det finns inte. Lång lunch med underbara vänner. Råkade dock såra en av dem. Förlåt igen. Jag är helt sjukt ledsen. Jag tänkte mig inte för. Som vanligt.
Franska. Pratade med människor jag inte pratat med på länge och med nya männsikor. Det var lätt idag. Orden flöt. All blygsel var försvunnen. Underbar känsla. Matte. Räknade uppgifter jag räknat förut och försökte minnas. Det gick över förväntan.
Kultur- och idé historia. Vi pratade om kulturers framväxt och gjorde små grupparbeten. Jag kom i en så urfin grupp så det inte är klokt. Och vi skrattade så mycket tillsammans. Det var underbart.
Sedan satt jag på pappas jobb en stund. Räknade mattetal, pratade med folk och åt choklad brownie. Och läste den underbaraste boken på länge. Den får ni se en annan dag.
Åkte hem. Lagade ugnspannkaka. Var hungrig som en flock vargar och åt massor. Men jag blev mätt. Läste lite till och skrev ett referat om illegal organhandel. Nu skriver jag lite här. Snart ska jag sova. Det var min dag. Underbar när man tänker efter.
Förlåt igen.
Bless and love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar