söndag 16 augusti 2009

Imorgon

Jag jobbar på att driva bort min ångest. Poirot med mamma. Fnissa framför en dålig digitalboxer från Telia, inte prata om vardagliga ting, bara fnissa åt den urusla bilden och jubla så fort ett program går att följa i fem sekunder. Det är så skönt. Det löser upp knutarna i magen.

På torsdag börjar skolan. Och ett planerat liv. Jag orkar inte med planer riktigt just nu. Det är därför jag sitter uppe klockan ett på natten och läser meningslösa blogginlägg som ändå ingen kommer läsa. För att jag kan. För att jag är ledig.

Men imorgon vill jag...

...rida.
...plocka vinbär. Och kanske lite blåbär.
...klippa mitt hår. Själv. För jag vet exakt hur jag vill ha det.
...möblera om mitt rum.
...sitta på altanen, dricka thé och läsa böcker.
...prata med allra käraste syster.
...skriva en liten kladd till julspelet.
...räkna. Det var alldeles för länge sedan.

Och så vill jag slänga och planera. Slänga det jag inte använder mer. Städa och göra fint. Planera lite. För snart börjar livet igen. Det verkliga livet. Det har tagit en paus ett tag, men nu är det tillbaka igen. På riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar